Logo-wsklum
Logo-wsklum

FAQ

  • Hoe word ik lid van de WSKLuM?

    Via de website onder tab “Yachtclub” kunt u een aanvraag versturen.

    Gelieve ook volgende documenten te bezorgen aan het secretariaat:

    • Kopij van het geldig verzekeringsattest
    • Kopij van de geldige vlaggenbrief of registratiebrief
    • Een pasfoto voor uw toegangsbadge
  • Is bij WSKLuM iedereen welkom?

    Iedereen is welkom!

    Militairen kunnen in aanmerking komen voor een korting op het lidmaatschap. 

  • Mijn toegangsbadge werkt niet

    Contacteer het secretariaat (+32(0)58/23.36.41 of info@wsklum.be)

    Het kan zijn dat de kaart niet meer werkt omwille van volgende redenen:

    • Er staat bij ons nog een openstaande factuur.
    • U bent bezoeker, was nog steeds in het bezit van de kaart, maar die was uitgeboekt.
    • U hebt de boot verplaatst zonder dat het secretariaat hiervan op de hoogte is waardoor uw profiel niet werd aangepast dat u toegang verschaft tot het betreffende ponton, containerpark of parking.  
    • Uw kaart is defect

     

  • Ik heb nog geen boot. Kan ik reeds lid van de WSKLuM vzw worden?

    Zeker, u kan sympathiserend lid zijn van de yachtclub en geniet van de voordelen en activiteiten. In het geval u in de toekomst een boot zou aankopen kunt u ook een ligplaats verkrijgen.

  • Ik heb een boot maar wens enkel een tijdelijke ligplaats, kan dit?

    Dat is zeker mogelijk, een ligplaats kunt u per dag, per maand of per trimester huren.

    Onder de bezoekers tab vindt u de tarieven en kunt u een plaats reserveren.

  • Ik wens het onderwaterschip van mijn boot met de hogedrukreiniger te kuisen, is dat mogelijk?

    Zeker, dit noemen we een Carénage. De boot wordt dan met de bootlift uit het water gehaald, gedurende een halfuur kan de boot worden afgespoten en dan gaat deze terug in het water.

    Contacteer het secretariaat (+32(0)58/23.36.41 of info@wsklum.be) om een afspraak te maken. Of via de website onder bootlift reservatie.

  • Ik heb een RIB en wens mijn boot na gebruik af te spuiten, kan dat?

    Zeker, u kan de hogedrukreiniger gebruiken op het afspuitplatform.

    Contacteer het secretariaat (+32(0)58/23.36.41 of info@wsklum.be) om een afspraak te maken.

  • Ik heb een RIB en zou deze graag op de afgesloten parking plaatsen, is dat mogelijk?

    Zeker, u kan een staanplaats huren per dag, per maand of per semester.

  • Ik heb een ligplaats in het water en heb geen elektriciteit?

    Gelieve het volgende na te gaan:

    • Is de 220V zekering in uw boot aangeschakeld? Zo ja, verwijder de stekker uit het stopcontact op het ponton en begeef u naar de elektrische schakelkast op het ponton. Open het venstertje waar de zekering met uw ligplaatsnummer zich bevindt.
    • Zet de zekering (met zelfde nummer als uw ligplaats) AF (schakelaar naar beneden)
    • Wacht 5 seconden en zet de zekering terug AAN (schakelaar naar boven)
    • Sluit het venster volledig (spanknoppen aandraaien) en zorg ervoor dat alle overige venstertjes goed gesloten zijn
    • Begeef u naar uw ligplaats en controleer met een multimeter indien het stopcontact bekrachtigd is

    Zo ja, dus stopcontact bekrachtigd

    • plaats de stekker van uw walstroomkabel terug in het stopcontact op het ponton
    • Controleer binnen uw vaartuig indien uw 220V installatie bekrachtigd is
    • Indien nog steeds geen stroom, controleer de kabel, de stekker en uw 220V installatie

    Zo niet, dus stopcontact niet bekrachtigd

    contacteer het secretariaat +32(0)58/23.36.41